Home Verzekeringen Incident respons
Schadevergoeding én ontzorging: Naast de financiële schade als gevolg van een cyberincident biedt de Cyber 360 ook toegang tot een multidisciplinair incident respons team welke verzekerde zoveel mogelijk ontzorgt tijdens het incident. Deze incident respons dienstverlening is vooral voor het MKB van groot belang omdat zij de benodigde expertise niet zelf in huis hebben en de (acute) inzet van specialisten kostbaar is.
Serviceorganisatie: Markel heeft advocatenkantoor Kennedy Van der Laan als serviceorganisatie geselecteerd om de incident respons op de Cyber 360 verzekering te verzorgen. Kennedy Van der Laan heeft veel ervaring in het behandelen van cyberincidenten en verzorgt de intake, de coördinatie en de juridische behandeling van het incident. Tevens schakelen zij zo nodig, en afhankelijk van het type incident, gerenommeerde IT-forensische experts in zoals Northwave, Fox-IT maar ook speciaal op het MKB gerichte partijen. Voor communicatieadvies wordt samengewerkt met communicatiebureau BEX*. Verzekerde is niet verplicht bovengenoemde partijen in te schakelen, mits vooraf goedgekeurd dekken wij ook door verzekerde zelf geselecteerde partijen.
24/7 Nederlandstalige noodlijn: In geval van een incident kan verzekerde 24/7 het Markel Cyber Noodnummer bellen waarna een Nederlands sprekende medewerker van de serviceorganisatie verzekerde te woord zal staan. Zeker binnen het MKB wordt het belangrijk gevonden dat men tijdens een crisis in het Nederlands wordt toegesproken en zijn verhaal kan doen.
Eigen risico serviceorganisatie: Voor de inzet van de serviceorganisatie of de door haar ingeschakelde partijen geldt geen eigen risico, óók niet na een bepaalde termijn.
Markel werkt uitsluitend via intermediair